Nyhet!
ExpressBuddy - tekniksupport inom 2 timmar i Stockholm & Malmö. Läs mer.
Våra tjänster

TV & Media

Har du en ny TV som ska monteras på väggen, eller fungerar inte din TV som den ska? Låt våra tekniker från TechBuddy hjälpa dig.
Du kan välja mellan:

Hjälp hemma till timpris - 499 kr/timme.
Hjälp hemma till fast pris - från 599 kr.
Hjälp på telefon - 199 kr/halvtimme.

Boka enkelt online eller genom att ringa oss på 010-17 77 307.

Vi hjälper dig med din TV.

Våra tekniker har stor erfarenhet olika TV-tillverkare- och modeller samt tillbehör. Några vanliga TV- och Media-relaterade uppdrag är:

Grön checkmark ikon
Installation- och väggmontering av TV
Grön checkmark ikon
Göra en kanalsökning på TV
Grön checkmark ikon
Installera Chromecast
Grön checkmark ikon
Installera Apple TV
Grön checkmark ikon
Byta från analog- till digital-TV
Läs mer om TV & Media
Rosa pil

Redo att boka?

Att be om hjälp ska inte vara svårt. Välj ett av våra färdiga paket med fasta priser eller boka support till ett förmånligt timpris.

Ikon TV-montering på fot
TV-montering på fot & installation

599

kr
inkl. RUT.

Slipp montering och installation av din nya TV - vi på TechBuddy löser det! Det enda som krävs är att du har TV:n på plats.

Grön Checkmark
Slipp montering: Vi monterar TV:n på sin fot åt dig.
Grön Checkmark
Bekymmersfri installation: Vi ansluter TV:n till olika källor samt till ditt internet hemma
Grön Checkmark
Allt på plats: Vi konfigurerar och går igenom TV:ns funktioner samt gör kanalsökning på upp till 20 kanaler
Grön Checkmark
Uppkopplat TV-mys: Vi utför en WiFi-check och ser till att TV:ns uppkoppling till detta är optimalt
Utan RUT: 1198 SEK
Ikon TV-montering på vägg
TV-montering på vägg

599

kr
inkl. RUT.

Slipp montering på väggen av din nya TV - vi på TechBuddy löser det! Det enda som krävs är att du har TV:n på plats - vi tar med verktyg. Du kan komma att behöva hjälpa med lyft.

Grön Checkmark
Slipp montering: Vi monterar TV:n på din vägg.
Grön Checkmark
Uppkopplat TV-mys: Vi utför en WiFi-check och ser till att TV:ns uppkoppling till detta är optimalt
Utan RUT: 1198 SEK
Ikon TV-montering på vägg & installation
TV-montering på vägg
& installation

799

kr
inkl. RUT.

Slipp montering på väggen av din nya TV - vi på TechBuddy löser det! Det enda som krävs är att du har TV:n på plats - vi tar med verktyg. Du kan komma att behöva hjälpa med lyft.

Grön Checkmark
Slipp montering: Vi monterar TV:n på din vägg.
Grön Checkmark
Bekymmersfri installation: Vi ansluter TV:n till olika källor samt till ditt internet hemma
Grön Checkmark
Allt på plats: Vi konfigurerar och går igenom TV:ns funktioner samt gör kanalsökning på upp till 20 kanaler
Grön Checkmark
Uppkopplat TV-mys: Vi utför en WiFi-check och ser till att TV:ns uppkoppling till detta är optimalt
Utan RUT: 1598 SEK
Ikon TV-montering på vägg 2 tekniker
TV-montering på vägg
2 tekniker

999

kr
inkl. RUT.

Slipp montering på väggen av din nya TV - vi på TechBuddy löser det! Det enda som krävs är att du har TV:n på plats - vi tar med verktyg. Då vi tar med 2 tekiker behöver du inte hjälpa till med lyft.

Grön Checkmark
Slipp montering: Vi monterar TV:n på din vägg åt dig - du behöver inte lyfta ett finger.
Grön Checkmark
Bekymmersfri installation: Vi ansluter TV:n till olika källor samt till ditt internet hemma
Grön Checkmark
Allt på plats: Vi konfigurerar och går igenom TV:ns funktioner samt gör kanalsökning på upp till 20 kanaler
Grön Checkmark
Uppkopplat TV-mys: Vi utför en WiFi-check och ser till att TV:ns uppkoppling till detta är optimalt
Utan RUT: 1998 SEK

Support till timpris

fr.

199

kr/h
inkl. RUT.

Njut av tekniksupport i ditt hem eller på distans till ett förmånligt timpris.

Hur fungerar TechBuddy?

Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att boka en TechBuddy. Du kan boka online genom att trycka på röda knappen eller genom att ringa 010-17 77 307.

1. Boka besöket

Boka ditt besök. Välj vad du behöver hjälp med samt var och när.

2. Tekniker påväg

En TechBuddy kommer att ringa upp dig för att stämma av kring problem och plats.

Besöket utförs

3. Hjälpen är här!

TechBuddyn på plats hos dig på utsatt tid, redo att hjälpa till. Du betalar med faktura efter besöket.

Fördelen med TechBuddy

Vi är här för att hjälpa dig att få ut så mycket som möjligt av dina tekniska prylar. Det är viktigaste för oss är att du känner dig helt 100% nöjd med din upplevelse.

TechBuddy grön checkmark
Hjälp inom 2-48h
TechBuddy grön checkmark
Experter inom teknik
TechBuddy grön checkmark
RUT-avdrag gäller
TechBuddy grön checkmark
4.8 av 5 i kundbetyg
TechBuddy grön checkmark
Nöjd-kund-garanti

Vi värnar om våra kunders- och Buddies hälsa.

Med anledning av coronavirusets utveckling har vi på TechBuddy upprättat riktlinjer för våra Buddies inför och under hembesöken, utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Bland annat bär våra tekniker mask, använder handsprit och håller avstånd under hela uppdraget.

Vanliga frågor

Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.

Boka TechBuddy

Vilka dagar och tider kan ni hjälpa mig?

Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har på grund av rådande omständigheter tillfälligt öppet 10-15 på vardagar.

Hur bokar jag en TechBuddy?

Du kan boka en TechBuddy på två olika sätt: Via vår hemsida eller via telefon (010-17 77 307).

Kostar mitt uppdrag extra på kvällar och helger?

Nej, priset är detsamma oavsett vilken tid på dygnet du får hjälp.

Hur betalar jag?

När besöket är utfört kommer vi skicka en faktura till dig via brev. Om du vill ha din faktura till din e-mail, kontakta oss på support@techbuddy.se så ser vi till att den hamnar rätt.

Vi ger support på TV från alla varumärken

Våra tekniker har stor erfarenhet av flera olika TV-tillverkare och varumärken. TechBuddys support är oberoende - det betyder att vi inte är bundna till att ge support på TV från specifika tillverkare, utan vi kan ge dig support på alla olika typer av TV. Bland annat ger vi support på:

Vad är det för skillnad på Chromecast och Apple TV?

Skillnaden mellan en Chromecast och Apple TV är ganska stor. En snabb förklaring är att det finns mer funktionalitet i en Apple TV än i en Chromecast. En Chormecast har i princip en enda uppgift: att spegla din skärm i telefonen eller datorn. I en Apple TV har du redan förinställda appar som du kan använda självständigt utan en annan enhet. Dock är det viktigt att komma ihåg att en Apple TV fungerar bäst med Apples andra produkter. Behöver du support på Apple TV? Läs mer här.

Installation och set-up av TV

Idag köper de allra flesta en Smart-TV - helt enkelt en TV som är ansluten till internet (CTV). Det gör det möjligt för dig att bland annat ladda ner streamingappar och filer, spela upp musik från Spotify och titta på bilder. Att installera en Smart-TV är en snabb process och innefattar alltid att du måste ansluta TV:n till ett nätverk.

Saknar du en TV-kanal?

Saknar du bara någon enstaka TV- kanal? Pröva göra en kanalsökning. Ofta hittar du kanalsökning under Meny/Inställningar. Kolla annars i manualen till TV:n. Om du saknar manual i pappersform, finns de ofta digitalt på tillverkarens hemsida. Kanalsökning avhjälper oftast problem och det skadar inte att pröva. Hamnar kanalerna inte i önskad ordning, kan man rätta till det i efterhand under boxens inställningar.

Vanliga problem med TV

Ett mycket vanligt problem som många med Smart-TV upplever är att TV:n tappar anslutningen till nätverket. I de flesta fall har TV:n tillfälligt tappat anslutningen till nätverket. Om det inte anslutningen kommit tillbaka efter någon minut kan du utföra ett antal steg för att felsöka anslutningen. Kontrollera först och främst om ditt nätverk fungerar på andra enheter, såsom mobil eller dator. Om du upplever problemet på andra enheter kan det vara en idé att starta om din router. Om problemet kvarstår kan du boka en tekniker från TechBuddy, som på plats tittar på problemet och åtgärdar.

Köpa ny TV

När du ska köpa en ny TV är det många olika faktorer som spelar in i köpet. Det handlar helt och hållet om vad just du kräver av en TV. För några är det viktigt med en stor skärm, för någon annan är grymt ljud ett måste. När du besöker butiken för att köpa din nya TV är det bara viktigt att du har koll på vad som är viktigt för just dig då säljare ofta är väldigt duktiga på att finta bort dig. Känner du dig osäker på detta finns vi på TechBuddy som en oberoende rådgivare som bara ser till dina krav och behov. Utifrån detta tar vi fram en TV som passar just dig.

Om TechBuddy

TechBuddy grundades 2016 i Sverige och är idag ett av Europas ledande företag för teknisk support. Tack vare vårt community med tekniker kan vi erbjuda kunder i hela Sverige support på dator, internet, TV och mycket mer.

Frågor? Ring oss på 010-17 77 307.