Våra tjänster

Support för TV

Kundbetyg, 4.8 stjärnor av 5.
från 499 kr/h*

Behöver du hjälp med att installera en ny TV, en Chromecast eller fungerar inte din TV som den ska? Bli en av TechBuddys 100,000 nöjda kunder och få hjälp av en tekniker på plats i ditt hem.

Boka enkelt online eller genom att ringa oss på 010-17 77 307.

*Med RUT. Utan RUT: 998 kr/h.
Grön check ikon
Hjälp alla dagar 8-21
Grön check ikon
100,000+ nöjda kunder
Grön check ikon
Få hjälp nu, betala senare

Vi älskar teknik, och vi kan få dig att älska det också.

Våra teknikexperter, "Buddies", hjälper dig komma igång med och felsöka tekniken i ditt hem. Allt för att teknik ska bli tillgängligt och roligt för alla.

Boka en Buddy

Populära TV-tjänster

Våra tekniker har stor erfarenhet olika TV-tillverkare- och modeller samt tillbehör. Några vanliga TV-relaterade uppdrag är:

Felsökning av TV

När din TV inte fungerar tar vi oss ut på plats och felsöker. När vi hittat problemet ser vi till att lösa det. Läs mer.

fr. 499 kr/h inkl. RUT
Boka hjälp
Rosa pil

Installation av TV

När du köpt en ny Smart TV hjälper vi dig installera den och komma igång och ladda ner de appar du vill använda.

fr. 499 kr/h inkl. RUT
Boka hjälp
Rosa pil

Montering av TV

Vi monterar din TV på väggen och ser till att allt blir rätt gjort. Vi tar med oss nödvändiga verktyg, beroende på din väggtyp. Läs mer.

fr. 599 kr inkl. RUT

Installera Apple TV

Vi hjälper dig installera och komma igång med Apple TV, samt förklarar hur enheten fungerar. Läs mer.

fr. 499 kr/h inkl. RUT
Boka hjälp
Rosa pil

Installera Chromecast

Vi hjälper dig installera och komma igång med Chromecast, samt förklarar hur enheten fungerar.

fr. 499 kr/h inkl. RUT
Boka hjälp
Rosa pil

Kanalsökning TV

Vi utför en kanalsökning på din TV på upp till 20 kanaler och konfigurerar viktiga funktioner.

fr. 499 kr/h inkl. RUT
Boka hjälp
Rosa pil

Fördelen med TechBuddy

Vi är här för att hjälpa dig att få ut så mycket som möjligt av dina tekniska prylar. Det är viktigaste för oss är att du känner dig nöjd med din upplevelse.

TechBuddy grön checkmark
Hjälp inom 2-48h
TechBuddy grön checkmark
Experter inom teknik
TechBuddy grön checkmark
RUT-avdrag gäller
TechBuddy grön checkmark
4.8 av 5 i kundbetyg

100,000+

nöjda kunder.

4.8 av 5

i kundbetyg.

100+

tekniker i hela Sverige.

Hur fungerar TechBuddy?

Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att boka en TechBuddy.

Familj som bokar en TechBuddy

1. Boka besöket

Boka ditt besök online. Välj vad du behöver hjälp med samt när och var. Du kan också boka genom att ringa oss på 010-17 77 307.

En tekniker på en moped

2. Tekniker påväg

En TechBuddy kommer att ringa upp dig för att stämma av kring problem och plats.

Besöket utförs

3. Hjälpen är här!

TechBuddyn är på plats hos dig på utsatt tid, redo att hjälpa till. Du betalar med faktura efter besöket.

Vi värnar om våra kunders- och Buddies hälsa.

Med anledning av COVID-19 har vi på TechBuddy upprättat riktlinjer för våra Buddies inför och under hembesöken, utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Bland annat bär våra tekniker mask, använder handsprit och håller avstånd under hela besöket.

Teknikhjälp på videosamtal

En hjälpande hand på distans

Vi erbjuder även support på distans via videosamtal. Perfekt för mindre problem och när du behöver snabba råd från en tekniker.

Pris från 199 kr/halvtimme
Grön checkmark ikon
Hjälp inom 24 timmar
Grön checkmark ikon
Boka distanssupport

Vanliga frågor

Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.

Boka TechBuddy

Hur lång tid tar det innan jag får hjälp?

Vi har som servicelöfte och ambition att hjälpa alla våra kunder inom 48h. Vill du istället boka in ett besök längre fram i tiden går detta självklart också. Den TechBuddy som tar på sig just ditt uppdrag kommer att ringa upp dig och ni bestämmer tillsammans en tid som passar för besöket, så du behöver aldrig sitta hemma och vänta på att någon ska dyka upp.

Vilka dagar och tider kan ni hjälpa mig?

Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har öppet 10-17 på vardagar (helgstängt).

Hur bokar jag en TechBuddy?

Du kan boka en TechBuddy på två olika sätt: På vår hemsida eller över telefon (010-17 77 307).

Läs mer om TV

Vi ger support på TV från alla varumärken

Våra tekniker har stor erfarenhet av flera olika TV-tillverkare och varumärken. TechBuddys support är oberoende - det betyder att vi inte är bundna till att ge support på TV från specifika tillverkare, utan vi kan ge dig support på alla olika typer av TV. Bland annat ger vi support på: Samsung TV, LG TV, Andersson TV, Sony TV, Philips TV, Grundig TV, TCL, Thomson TV, Hitachi TV.

Vad är det för skillnad på Chromecast och Apple TV?

Skillnaden mellan en Chromecast och Apple TV är ganska stor. En snabb förklaring är att det finns mer funktionalitet i en Apple TV än i en Chromecast. En Chormecast har i princip en enda uppgift: att spegla din skärm i telefonen eller datorn. I en Apple TV har du redan förinställda appar som du kan använda självständigt utan en annan enhet. Dock är det viktigt att komma ihåg att en Apple TV fungerar bäst med Apples andra produkter, så som iPhone och iPad.

Installation och set-up av TV

Idag köper de allra flesta en Smart-TV - helt enkelt en TV som är ansluten till internet (CTV). Det gör det möjligt för dig att bland annat ladda ner streamingappar och filer, spela upp musik från Spotify och titta på bilder. Att installera en Smart TV är en snabb process och innefattar alltid att du måste ansluta TV:n till ett nätverk.

Saknar du en TV-kanal?

Saknar du bara någon enstaka TV-kanal? Pröva göra en kanalsökning. Ofta hittar du kanalsökning under Meny/Inställningar. Kolla annars i manualen till TV:n. Om du saknar manual i pappersform, finns de ofta digitalt på tillverkarens hemsida. Kanalsökning avhjälper oftast problem och det skadar inte att pröva. Hamnar kanalerna inte i önskad ordning, kan man rätta till det i efterhand under boxens inställningar.

Vanliga problem med TV

Ett mycket vanligt problem som många med Smart-TV upplever är att TV:n tappar anslutningen till nätverket. I de flesta fall har TV:n tillfälligt tappat anslutningen till nätverket. Om det inte anslutningen kommit tillbaka efter någon minut kan du utföra ett antal steg för att felsöka anslutningen. Kontrollera först och främst om ditt nätverk fungerar på andra enheter, såsom mobil eller dator. Om du upplever problemet på andra enheter kan det vara en idé att starta om din router. Om problemet kvarstår kan du boka en tekniker från TechBuddy, som på plats tittar på problemet och åtgärdar.

Att tänka på när du köper ny TV

När du ska köpa en ny TV är det många olika faktorer som spelar in i köpet. Det handlar helt och hållet om vad just du har för behov och tittarvanor. För några är det viktigt med en stor skärm, för någon annan är grymt ljud ett måste. När du besöker butiken för att köpa din nya TV är det bara viktigt att du har koll på vad som är viktigt för just dig då säljare ofta är väldigt duktiga på att finta bort dig. Känner du dig osäker på detta finns vi på TechBuddy som en oberoende rådgivare som bara ser till dina krav och behov. Utifrån detta tar vi fram en TV som passar just dig.

Om TechBuddy

TechBuddy grundades 2016 i Sverige och är idag ett av Europas ledande företag för teknisk support. Tack vare vårt community med tekniker kan vi erbjuda kunder i hela Sverige support på dator, internet, TV och mycket mer.

Frågor? Ring oss på 010-17 77 307.