Behöver du eller någon du känner hjälp med att byta från analog- till digital-tv? Eller behöver du installera en ny TV, ansluta TV till nätverk eller felsöka TV som inte fungerar? Vi förstår frustrationen. Låt oss ge dig bästa möjliga support på din TV.
Våra tekniker har stor erfarenhet olika TV-modeller och tillbehör, såsom Apple TV eller Google Chromecast. De är proffs på att felsöka och se vad som faktiskt är felet, och sedan lösa problemet medan de guidar dig genom vad de gör. Våra vanligaste TV-relaterade uppdrag är:
Att be om hjälp ska inte vara svårt. Välj ett av våra färdiga paket med fasta priser eller boka support till ett förmånligt timpris.
Slipp montering och installation av din nya TV - vi på TechBuddy löser det! Det enda som krävs är att du har TV:n på plats.
Slipp montering på väggen av din nya TV - vi på TechBuddy löser det! Det enda som krävs är att du har TV:n på plats - vi tar med verktyg. Du kan komma att behöva hjälpa med lyft.
Slipp montering på väggen av din nya TV - vi på TechBuddy löser det! Det enda som krävs är att du har TV:n på plats - vi tar med verktyg. Du kan komma att behöva hjälpa med lyft.
Slipp montering på väggen av din nya TV - vi på TechBuddy löser det! Det enda som krävs är att du har TV:n på plats - vi tar med verktyg. Då vi tar med 2 tekiker behöver du inte hjälpa till med lyft.
Njut av tekniksupport i ditt hem eller på distans till ett förmånligt timpris.
Har du frågor? Vi har svar. Har du någon annan fråga eller fundering? Vår kundtjänst hjälper dig mer än gärna. Kontakta oss här.
Våra Buddies ger support på din TV alla dagar i veckan mellan 08.00-21.00. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har på grund av rådande omständigheter tillfälligt öppet 10-17 på vardagar (12-13 lunchstängt).
För våra supportpaket till fast pris - pris från 599kr med RUT-avdrag
För vår support till timpris - pris från 199kr.
Notera att det tillkommer en fakturaavgift på 29kr som administrationskostnad.
Det är inga problem. Boka en Buddy och låt oss bara veta märket på TV:n du har problem med, så hjälper vår Buddy dig klura ut vad som inte fungerar.
När besöket är utfört kommer vi skicka en faktura till dig via brev. Om du vill ha din faktura till din e-mail, kontakta oss på support@techbuddy.se så ser vi till att den hamnar rätt.
Våra tekniker har stor erfarenhet av flera olika TV-tillverkare och varumärken. TechBuddys support är oberoende - det betyder att vi inte är bundna till att ge support på TV från specifika tillverkare, utan vi kan ge dig support på alla olika typer av TV. Bland annat ger vi support på:
Skillnaden mellan en Chromecast och Apple TV är ganska stor. En snabb förklaring är att det finns mer funktionalitet i en Apple TV än i en Chromecast. En Chormecast har i princip en enda uppgift: att spegla din skärm i telefonen eller datorn. I en Apple TV har du redan förinställda appar som du kan använda självständigt utan en annan enhet. Dock är det viktigt att komma ihåg att en Apple TV fungerar bäst med Apples andra produkter. Behöver du support på Apple TV? Läs mer här.
Idag köper de allra flesta en Smart-TV - helt enkelt en TV som är ansluten till internet (CTV). Det gör det möjligt för dig att bland annat ladda ner streamingappar och filer, spela upp musik från Spotify och titta på bilder. Att installera en Smart-TV är en snabb process och innefattar alltid att du måste ansluta TV:n till ett nätverk.
Saknar du bara någon enstaka TV- kanal? Pröva göra en kanalsökning. Ofta hittar du kanalsökning under Meny/Inställningar. Kolla annars i manualen till TV:n. Om du saknar manual i pappersform, finns de ofta digitalt på tillverkarens hemsida. Kanalsökning avhjälper oftast problem och det skadar inte att pröva. Hamnar kanalerna inte i önskad ordning, kan man rätta till det i efterhand under boxens inställningar.
Ett mycket vanligt problem som många med Smart-TV upplever är att TV:n tappar anslutningen till nätverket. I de flesta fall har TV:n tillfälligt tappat anslutningen till nätverket. Om det inte anslutningen kommit tillbaka efter någon minut kan du utföra ett antal steg för att felsöka anslutningen. Kontrollera först och främst om ditt nätverk fungerar på andra enheter, såsom mobil eller dator. Om du upplever problemet på andra enheter kan det vara en idé att starta om din router. Om problemet kvarstår kan du boka en tekniker från TechBuddy, som på plats tittar på problemet och åtgärdar.
När du ska köpa en ny TV är det många olika faktorer som spelar in i köpet. Det handlar helt och hållet om vad just du kräver av en TV. För några är det viktigt med en stor skärm, för någon annan är grymt ljud ett måste. När du besöker butiken för att köpa din nya TV är det bara viktigt att du har koll på vad som är viktigt för just dig då säljare ofta är väldigt duktiga på att finta bort dig. Känner du dig osäker på detta finns vi på TechBuddy som en oberoende rådgivare som bara ser till dina krav och behov. Utifrån detta tar vi fram en TV som passar just dig.
Har du någon fråga eller fundering? Vår kundtjänst hjälper dig mer än gärna. De kan även hjälpa dig även lägga din bokning. Du når oss lättast genom att ringa eller maila oss.