Behöver du hjälp med att installera en ny TV, en Chromecast eller fungerar inte din TV som den ska? Få hjälp av en tekniker på plats i ditt hem.
Våra tekniker har stor erfarenhet olika TV-tillverkare- och modeller samt tillbehör. Några vanliga TV-relaterade uppdrag är:
När din TV inte fungerar tar vi oss ut på plats och felsöker. När vi hittat problemet ser vi till att lösa det.
När du köpt en ny Smart TV hjälper vi dig installera den och komma igång och ladda ner de appar du vill använda.
Vi monterar din TV på väggen och ser till att allt blir rätt gjort. Vi tar med oss nödvändiga verktyg, beroende på din väggtyp.
Vi hjälper dig installera och komma igång med Apple TV, samt förklarar hur enheten fungerar.
Vi hjälper dig installera och komma igång med Chromecast, samt förklarar hur enheten fungerar.
Vi utför en kanalsökning på din TV på upp till 20 kanaler och konfigurerar viktiga funktioner.
Våra teknikexperter, "Buddies", hjälper dig komma igång med och felsöka tekniken i ditt hem. Allt för att teknik ska bli tillgängligt och roligt för alla.
Vi är här för att hjälpa dig att få ut så mycket som möjligt av dina tekniska prylar. Det är viktigaste för oss är att du känner dig nöjd med din upplevelse.
* I vissa mindre tätorter långt ifrån större städer är inställelsetiden till bokad Buddy 72-168h.
nöjda kunder.
i kundbetyg.
tekniker i hela Sverige.
Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att boka en TechBuddy.
Boka ditt besök online. Välj vad du behöver hjälp med samt när och var. Du kan också boka genom att ringa oss på 010-17 77 307.
En TechBuddy kommer att ringa upp dig för att stämma av kring problem och plats.
TechBuddyn är på plats hos dig på utsatt tid, redo att hjälpa till. Du betalar med faktura efter besöket.
För att värna om din och våra Buddies hälsa kan vi komma att bära mask och hålla avstånd under hembesök.
Vi erbjuder även support på distans via videosamtal. Perfekt för mindre problem och när du behöver snabba råd från en tekniker.
Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi har som servicelöfte och ambition att hjälpa alla våra kunder inom 48h. Vill du istället boka in ett besök längre fram i tiden går detta självklart också. Den TechBuddy som tar på sig just ditt uppdrag kommer att ringa upp dig och ni bestämmer tillsammans en tid som passar för besöket, så du behöver aldrig sitta hemma och vänta på att någon ska dyka upp.
Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har öppet 10-17 på vardagar (helgstängt).
Du kan boka en TechBuddy på två olika sätt: På vår hemsida eller över telefon (010-17 77 307).
Våra tekniker har stor erfarenhet av flera olika TV-tillverkare och varumärken. TechBuddys support är oberoende - det betyder att vi inte är bundna till att ge support på TV från specifika tillverkare, utan vi kan ge dig support på alla olika typer av TV. Bland annat ger vi support på: Samsung TV, LG TV, Andersson TV, Sony TV, Philips TV, Grundig TV, TCL, Thomson TV, Hitachi TV.
Skillnaden mellan en Chromecast och Apple TV är ganska stor. En snabb förklaring är att det finns mer funktionalitet i en Apple TV än i en Chromecast. En Chormecast har i princip en enda uppgift: att spegla din skärm i telefonen eller datorn. I en Apple TV har du redan förinställda appar som du kan använda självständigt utan en annan enhet. Dock är det viktigt att komma ihåg att en Apple TV fungerar bäst med Apples andra produkter, så som iPhone och iPad.
Idag köper de allra flesta en Smart-TV - helt enkelt en TV som är ansluten till internet (CTV). Det gör det möjligt för dig att bland annat ladda ner streamingappar och filer, spela upp musik från Spotify och titta på bilder. Att installera en Smart TV är en snabb process och innefattar alltid att du måste ansluta TV:n till ett nätverk.
Saknar du bara någon enstaka TV-kanal? Pröva göra en kanalsökning. Ofta hittar du kanalsökning under Meny/Inställningar. Kolla annars i manualen till TV:n. Om du saknar manual i pappersform, finns de ofta digitalt på tillverkarens hemsida. Kanalsökning avhjälper oftast problem och det skadar inte att pröva. Hamnar kanalerna inte i önskad ordning, kan man rätta till det i efterhand under boxens inställningar.
Ett mycket vanligt problem som många med Smart-TV upplever är att TV:n tappar anslutningen till nätverket. I de flesta fall har TV:n tillfälligt tappat anslutningen till nätverket. Om det inte anslutningen kommit tillbaka efter någon minut kan du utföra ett antal steg för att felsöka anslutningen. Kontrollera först och främst om ditt nätverk fungerar på andra enheter, såsom mobil eller dator. Om du upplever problemet på andra enheter kan det vara en idé att starta om din router. Om problemet kvarstår kan du boka en tekniker från TechBuddy, som på plats tittar på problemet och åtgärdar.
När du ska köpa en ny TV är det många olika faktorer som spelar in i köpet. Det handlar helt och hållet om vad just du har för behov och tittarvanor. För några är det viktigt med en stor skärm, för någon annan är grymt ljud ett måste. När du besöker butiken för att köpa din nya TV är det bara viktigt att du har koll på vad som är viktigt för just dig då säljare ofta är väldigt duktiga på att finta bort dig. Känner du dig osäker på detta finns vi på TechBuddy som en oberoende rådgivare som bara ser till dina krav och behov. Utifrån detta tar vi fram en TV som passar just dig.
TechBuddy grundades 2016 i Sverige och är idag ett av Europas ledande företag för teknisk support. Tack vare vårt community med tekniker kan vi erbjuda kunder i hela Sverige support på dator, internet, TV och mycket mer. Läs mer om TechBuddy.