Våra tjänster

Philips TV-support

Kundbetyg, 4.8 stjärnor av 5.
från 499 kr/h*

Slipp problem med din Philips TV - TechBuddy hjälper dig. Bli en av TechBuddys 100,000 nöjda kunder och boka på-plats-hjälp för din Philips TV idag.

Boka enkelt online eller genom att ringa oss på 010-17 77 307.

*Med RUT. Utan RUT: 998 kr/h.
Grön check ikon
Hjälp alla dagar 8-21
Grön check ikon
100,000+ nöjda kunder
Grön check ikon
Få hjälp nu, betala senare

Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi på TechBuddy hjälper ofta våra kunder med deras Philips TV. Vi kan installera TV:n åt dig, gå igenom funktioner eller felsöka den om du stöter på ett problem. De vanligaste uppdragen vi får in relaterat till Philips TV är:

Felsöka Philips TV

När din Philips TV inte fungerar tar vi oss ut på plats och felsöker. När vi hittat problemet ser vi till att lösa det.

fr. 499 kr/h inkl. RUT
Boka hjälp
Rosa pil

Installera Philips TV

När du köpt en ny Philips TV hjälper vi dig installera den och komma igång och ladda ner de appar du vill använda.

fr. 499 kr/h inkl. RUT
Boka hjälp
Rosa pil

Montera Philips TV på vägg

Vi monterar din Philips TV på väggen och ser till att allt blir rätt gjort. Vi tar med oss nödvändiga verktyg, beroende på din väggtyp. Läs mer.

fr. 599 kr inkl. RUT

Kanalsökning på Philips TV

Vi utför en kanalsökning på din TV på upp till 20 kanaler och konfigurerar viktiga funktioner.

fr. 499 kr/h inkl. RUT
Boka hjälp
Rosa pil

Byta källa på Philips TV

Vi hjälper dig byta källa på din Philips TV när detta behövs.

fr. 499 kr/h inkl. RUT
Boka hjälp
Rosa pil

Fördelen med TechBuddy

Vi är här för att hjälpa dig att få ut så mycket som möjligt av dina tekniska prylar. Det är viktigaste för oss är att du känner dig nöjd med din upplevelse.

TechBuddy grön checkmark
Hjälp inom 2-48h
TechBuddy grön checkmark
Experter inom teknik
TechBuddy grön checkmark
RUT-avdrag gäller
TechBuddy grön checkmark
4.8 av 5 i kundbetyg

100,000+

nöjda kunder.

4.8 av 5

i kundbetyg.

100+

tekniker i hela Sverige.

Hur fungerar TechBuddy?

Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att boka en TechBuddy.

Familj som bokar en TechBuddy

1. Boka besöket

Boka ditt besök online. Välj vad du behöver hjälp med samt när och var. Du kan också boka genom att ringa oss på 010-17 77 307.

En tekniker på en moped

2. Tekniker påväg

En TechBuddy kommer att ringa upp dig för att stämma av kring problem och plats.

Besöket utförs

3. Hjälpen är här!

TechBuddyn är på plats hos dig på utsatt tid, redo att hjälpa till. Du betalar med faktura efter besöket.

Vi värnar om våra kunders- och Buddies hälsa.

Med anledning av COVID-19 har vi på TechBuddy upprättat riktlinjer för våra Buddies inför och under hembesöken, utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Bland annat bär våra tekniker mask, använder handsprit och håller avstånd under hela besöket.

Teknikhjälp på videosamtal

En hjälpande hand på distans

Vi erbjuder även support på distans via videosamtal. Perfekt för mindre problem och när du behöver snabba råd från en tekniker.

Pris från 199 kr/halvtimme
Grön checkmark ikon
Hjälp inom 24 timmar
Grön checkmark ikon
Boka distanssupport

Vanliga frågor

Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.

Boka TechBuddy

Hur lång tid tar det innan jag får hjälp?

Vi har som servicelöfte och ambition att hjälpa alla våra kunder inom 48h. Vill du istället boka in ett besök längre fram i tiden går detta självklart också. Den TechBuddy som tar på sig just ditt uppdrag kommer att ringa upp dig och ni bestämmer tillsammans en tid som passar för besöket, så du behöver aldrig sitta hemma och vänta på att någon ska dyka upp.

Vilka dagar och tider kan ni hjälpa mig?

Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har öppet 10-17 på vardagar (helgstängt).

Hur bokar jag en TechBuddy?

Du kan boka en TechBuddy på två olika sätt: På vår hemsida eller över telefon (010-17 77 307).

Läs mer om TV och Philips TV

Vanliga problem med Philips TV

Ett av de vanligaste problemen våra tekniker stöter på hemma hos kunder är att deras Philips TV automatiskt startar om av sig själv. Även att TV:n inte håller sin anslutning till internet är mycket vanligt. Många upplever även att deras Philips TV inte känner av sina HDMI-uttag. Detta åtgärdar våra TechBuddys enkelt. Vi går även igenom stegen och förklarar pedagogiskt hur du gör i framtiden om du stöter på problem.

Saknas kanaler på Philips TV

Saknar du bara någon kanal på din Philips TV? Pröva göra en kanalsökning. Oftast hittar du hur du gör e kanalsökning under Meny/Inställningar på TV:n. Kanalsökning avhjälper oftast problem och det skadar inte att pröva. Hamnar kanalerna inte i önskad ordning, kan du rätta till det i efterhand.

Om TechBuddy

TechBuddy grundades 2016 i Sverige och är idag ett av Europas ledande företag för teknisk support. Tack vare vårt community med tekniker kan vi erbjuda kunder i hela Sverige support på dator, internet, TV och mycket mer.

Frågor? Ring oss på 010-17 77 307.