Vi på TechBuddy hjälper ofta våra kunder med deras Philips TV. Vi kan installera TV:n åt dig, gå igenom funktioner eller felsöka den om du stöter på ett problem. De vanligaste uppdragen vi får in relaterat till Philips TV är:
När din Philips TV inte fungerar tar vi oss ut på plats och felsöker. När vi hittat problemet ser vi till att lösa det.
När du köpt en ny Philips TV hjälper vi dig installera den och komma igång och ladda ner de appar du vill använda.
Vi monterar din Philips TV på väggen och ser till att allt blir rätt gjort. Vi tar med oss nödvändiga verktyg, beroende på din väggtyp. Läs mer.
Vi utför en kanalsökning på din TV på upp till 20 kanaler och konfigurerar viktiga funktioner.
Vi hjälper dig byta källa på din Philips TV när detta behövs.
Behöver ni IT-support snabbt och på distans? Vi erbjuder digital hjälp direkt. För mer komplexa problem, som med Smarta hemmet, Dator, TV och media, kommer våra tekniker direkt till er arbetsplats. Vi är oberoende av IT-leverantör och våra experter hanterar alla typer av IT-utmaningar. Snabb, flexibel och pålitlig IT-support, anpassad efter era behov!
*I vissa mindre tätorter långt ifrån större städer är inställelsetiden till bokad Buddy 72h-168h.
nöjda kunder.
i kundbetyg.
tekniker i hela Sverige.
Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att boka en TechBuddy.
Boka ditt besök online. Välj vad du behöver hjälp med samt när och var. Du kan också boka genom att ringa oss på 010-17 77 307.
En TechBuddy kommer att ringa upp dig för att stämma av kring problem och plats.
TechBuddyn är på plats hos dig på utsatt tid, redo att hjälpa till. Du betalar med faktura efter besöket.
För att värna om din och våra Buddies hälsa kan vi komma att bära mask och hålla avstånd under hembesök.
Vi erbjuder även support på distans via videosamtal. Perfekt för mindre problem och när du behöver snabba råd från en tekniker.
Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi har som servicelöfte och ambition att hjälpa alla våra kunder inom 48h. Vill du istället boka in ett besök längre fram i tiden går detta självklart också. Den TechBuddy som tar på sig just ditt uppdrag kommer att ringa upp dig och ni bestämmer tillsammans en tid som passar för besöket, så du behöver aldrig sitta hemma och vänta på att någon ska dyka upp.
Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har öppet 10-17 på vardagar (helgstängt).
Du kan boka en TechBuddy på två olika sätt: På vår hemsida eller över telefon (010-17 77 307).
Ett av de vanligaste problemen våra tekniker stöter på hemma hos kunder är att deras Philips TV automatiskt startar om av sig själv. Även att TV:n inte håller sin anslutning till internet är mycket vanligt. Många upplever även att deras Philips TV inte känner av sina HDMI-uttag. Detta åtgärdar våra TechBuddys enkelt. Vi går även igenom stegen och förklarar pedagogiskt hur du gör i framtiden om du stöter på problem.
Saknar du bara någon kanal på din Philips TV? Pröva göra en kanalsökning. Oftast hittar du hur du gör e kanalsökning under Meny/Inställningar på TV:n. Kanalsökning avhjälper oftast problem och det skadar inte att pröva. Hamnar kanalerna inte i önskad ordning, kan du rätta till det i efterhand.
Sedan 2016 har vi på TechBuddy varit Sveriges go-to för teknisk support, och nu är vi ett av de ledande företagen i Europa. Tack vare vårt community med tekniker kan vi erbjuda kunder i hela Sverige support på dator, internet, TV och mycket mer.
Läs mer om TechBuddy.