Våra tjänster

Smartphones & mobil

De flesta av oss har en mobiltelefon som vi behöver i mångt och mycket för att klara vardagen. Därför hjälper vi dig när problem uppstår.
Du kan välja mellan:

Hjälp hemma till timpris - 499 kr/timme.
Hjälp hemma till fast pris - från 549 kr.
Hjälp på telefon - 199 kr/halvtimme.

Boka enkelt online eller genom att ringa oss på 010-17 77 307.

Röd smartphone ikon.

Kom igång med din smartphone.

Våra tekniker, även kallade Buddies, har stor erfarenhet av datorer från flera tillverkare. Några vanliga smartphone-relaterade uppdrag är:

Grön checkmark ikon
Genomgång och installation av ny smartphone
Grön checkmark ikon
Installation av BankID eller Swish
Grön checkmark ikon
Felsöka iPhone eller Anrodid-telefon
Grön checkmark ikon
Sätta upp molnlagring
Grön checkmark ikon
Säkerhetskopiera mobiltelefon
Läs mer om smartphones & mobil
Rosa pil
En TechBuddy håller i en smartphone

Hur fungerar TechBuddy?

Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att boka en TechBuddy. Du kan boka online genom att trycka på röda knappen eller genom att ringa 010-17 77 307.

1. Boka besöket

Boka ditt besök. Välj vad du behöver hjälp med samt var och när.

2. Tekniker påväg

En TechBuddy kommer att ringa upp dig för att stämma av kring problem och plats.

Besöket utförs

3. Hjälpen är här!

TechBuddyn på plats hos dig på utsatt tid, redo att hjälpa till. Du betalar med faktura efter besöket.

Fördelen med TechBuddy

Vi är här för att hjälpa dig att få ut så mycket som möjligt av dina tekniska prylar. Det är viktigaste för oss är att du känner dig helt 100% nöjd med din upplevelse.

TechBuddy grön checkmark
Hjälp inom 2-48h
TechBuddy grön checkmark
Experter inom teknik
TechBuddy grön checkmark
RUT-avdrag gäller
TechBuddy grön checkmark
4.8 av 5 i kundbetyg
TechBuddy grön checkmark
Nöjd-kund-garanti

Vi värnar om våra kunders- och Buddies hälsa.

Med anledning av coronavirusets utveckling har vi på TechBuddy upprättat riktlinjer för våra Buddies inför och under hembesöken, utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Bland annat bär våra tekniker mask, använder handsprit och håller avstånd under hela uppdraget.

Vanliga frågor

Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.

Boka TechBuddy

Vilka dagar och tider kan ni hjälpa mig?

Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har på grund av rådande omständigheter tillfälligt öppet 10-15 på vardagar.

Hur bokar jag en TechBuddy?

Du kan boka en TechBuddy på två olika sätt: Via vår hemsida eller via telefon (010-17 77 307).

Kostar mitt uppdrag extra på kvällar och helger?

Nej, priset är detsamma oavsett vilken tid på dygnet du får hjälp.

Hur betalar jag?

När besöket är utfört kommer vi skicka en faktura till dig via brev. Om du vill ha din faktura till din e-mail, kontakta oss på support@techbuddy.se så ser vi till att den hamnar rätt.

70 000+

utförda besök.

4.8 av 5

i kundbetyg.

100+

tekniker i hela Sverige.

Backup

Som det ser ut idag lever vi stora delar av våra liv genom mobiltelefonen. Man kan tycka att det är sorgligt eller inte, men det är så verkligheten ser ut för många av oss. Därför är det också otroligt viktigt att vi har allting i telefonen uppbackat om något skulle hända med den. Det finns egentligen två olika sätt att backa upp din information på:

  • Molnlagring: Det finns en rad olika tjänster där du kan spara dina filer från mobilen. Ofta kommer det med en sådan tjänst när du köper din telefon, t.ex. iCloud eller Google Drive. Oftast finns en grundlagringskapacitet som är gratis, men behöver du mer utrymme går det alltid att köpa till för en billig peng.
  • Manuell backup: Du kan också föra över hela innehållet av telefonen till en dator eller liknande. Då behöver du koppla ihop mobilen till datorn för att manuellt föra över innehållet. Bra att komma ihåg då är att det bara är den senaste säkerhetskopian som finns sparad.

Flytta över filer till en ny telefon

När du köper en ny telefon vill du såklart ha över all information från din gamla telefon. Det kan handla om kontakter, bilder eller kalendrar som du vill flytta över. Hur gör man då egentligen en smidig överföring av information? Det beror på vilken lösning du använt för att backa upp dina filer tidigare eftersom filerna hämtas på samma sätt. När du kopierar över innehållet från en tidigare sparad säkerhetskopia kan du välja att antingen hämta filerna från molnlagring eller en manuell backup. När du startar din telefon för första gången kommer den fråga dig vilket alternativ du föredrar. De flesta nya telefoner guidar den dig steg för steg hur du gör för att hämta en tidigare sparad backup. Det kan vara klurigt att installera BankID på din nya telefon om du har ett kvar på din gamla. Vi hjälper dig självklart med detta.

Köpa en ny telefon

Det finns massvis av olika mobiltelefoner från olika tillverkare på marknaden idag. Vilken du bör välja beror självklart på vilka krav du ställer på din telefon. De kan skilja otroligt mycket i pris vilket gör att det är viktigt att du har koll på vad som är viktigt för dig. Många telefoner har ett högt pris för att de är en specifik tillverkare som står bakom. Ofta finns det telefoner med samma funktionalitet till ett mycket lägre pris.

Om TechBuddy

TechBuddy grundades 2016 i Sverige och är idag ett av Europas ledande företag för teknisk support. Tack vare vårt community med tekniker kan vi erbjuda kunder i hela Sverige support på dator, internet, TV och mycket mer.

Frågor? Ring oss på 010-17 77 307.