Support på mobiltelefoni ikon

Mobiltelefoni

De flesta av oss har en mobiltelefon som vi i princip är beroende av för att klara oss i vår vardag. Därför vill vi såklart att den fungerar som det ska i alla lägen. Har du någonsin varit med om att din mobil inte startar, du har problem med iPhone eller att du inte kan ta en enda bild till p.g.a. att minnet är fullt? Eller behöver du kanske support på BankID, det som är så krångligt? Då är du inte ensam.

Grön Checkmark
50 000+ uppdrag utförda
Grön Checkmark
Våra kunder ger oss 4.8 av 5
Grön Checkmark
Hundratals kunniga tekniker

Våra Buddies har stor erfarenhet av mobiltelefoner, oavsett om du har en äldre modell eller kanske en nyare smartphone. Genom pedagogisk genomgång hjälper vi dig när du kanske inte förstår eller bara inte vill lösa problem själv. Våra vanligaste mobilrelaterade uppdrag är:

  • Grön Checkmark
    Genomgång och installation av ny smartphone
  • Grön Checkmark
    Installation av BankID eller Swish
  • Grön Checkmark
    Generell support på iPhone eller Android
  • Grön Checkmark
    Optimisering av lagringsutrymme
  • Grön Checkmark
    Säkerhetskopiering av mobiltelefon
En tekniker hjälper med en mobiltelefon

Redo att boka?

Att be om hjälp ska inte vara svårt. Välj ett av våra färdiga paket med fasta priser eller boka support till ett förmånligt timpris.

Installation av mobil

499

kr
Pris inkl. RUT.
Grön Checkmark
Personlig installation av ny enhet
Grön Checkmark
Gå igenom nya funktioner
Grön Checkmark
Kontokonfigurationer, e-post etc.
Grön Checkmark
Ansluta till nätverk
Pris exkl. RUT 998kr

Support till timpris

Njut av tekniksupport i ditt hem eller på distans till ett förmånligt timpris.

Vanliga frågor

Har du frågor? Vi har svar. Har du någon annan fråga eller fundering? Vår kundtjänst hjälper dig mer än gärna. Kontakta oss här.

Vilka dagar och tider kan ni ge support på min mobiltelefon?

Våra Buddies ger support på din mobiltelefon alla dagar i veckan mellan 08.00-21.00. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har på grund av rådande omständigheter tillfälligt öppet 10-17 på vardagar (12-13 lunchstängt).

Hur mycket kostar er support?

För vårt supportpaket till fast pris - pris 499kr (efter RUT).
För vår support till timpris - pris från 199kr.
Notera att det tillkommer en fakturaavgift på 29kr som administrationskostnad.

Vad gör jag om jag inte vet vad problemet med min mobil är?

Det är inga problem. Boka en Buddy och låt oss bara veta märket på din mobil, så hjälper vår Buddy dig klura ut vad som inte fungerar.

Hur betalar jag?

När besöket är utfört kommer vi skicka en faktura till dig via brev. Om du vill ha din faktura till din e-mail, kontakta oss på support@techbuddy.se så ser vi till att den hamnar rätt.

Backup

Som det ser ut idag lever vi stora delar av våra liv genom mobiltelefonen. Man kan tycka att det är sorgligt eller inte, men det är så verkligheten ser ut för många av oss. Därför är det också otroligt viktigt att vi har allting i telefonen uppbackat om något skulle hända med den. Det finns egentligen två olika sätt att backa upp din information på:

  • Molnlagring: Det finns en rad olika tjänster där du kan spara dina filer från mobilen. Ofta kommer det med en sådan tjänst när du köper din telefon, t.ex. iCloud eller Google Drive. Oftast finns en grundlagringskapacitet som är gratis, men behöver du mer utrymme går det alltid att köpa till för en billig peng.
  • Manuell backup: Du kan också föra över hela innehållet av telefonen till en dator eller liknande. Då behöver du koppla ihop mobilen till datorn för att manuellt föra över innehållet. Bra att komma ihåg då är att det bara är den senaste säkerhetskopian som finns sparad.

Flytta över filer till en ny telefon

När du köper en ny telefon vill du såklart ha över all information från din gamla telefon. Det kan handla om kontakter, bilder eller kalendrar som du vill flytta över. Hur gör man då egentligen en smidig överföring av information? Det beror på vilken lösning du använt för att backa upp dina filer tidigare eftersom filerna hämtas på samma sätt. När du kopierar över innehållet från en tidigare sparad säkerhetskopia kan du välja att antingen hämta filerna från molnlagring eller en manuell backup. När du startar din telefon för första gången kommer den fråga dig vilket alternativ du föredrar. De flesta nya telefoner guidar den dig steg för steg hur du gör för att hämta en tidigare sparad backup. Det kan vara klurigt att installera BankID på din nya telefon om du har ett kvar på din gamla. Vi hjälper dig självklart med detta.

Köpa en ny telefon

Det finns massvis av olika mobiltelefoner från olika tillverkare på marknaden idag. Vilken du bör välja beror självklart på vilka krav du ställer på din telefon. De kan skilja otroligt mycket i pris vilket gör att det är viktigt att du har koll på vad som är viktigt för dig. Många telefoner har ett högt pris för att de är en specifik tillverkare som står bakom. Ofta finns det telefoner med samma funktionalitet till ett mycket lägre pris.

Frågor eller funderingar? Kontakta oss!

Har du någon fråga eller fundering? Vår kundtjänst hjälper dig mer än gärna. De kan även hjälpa dig även lägga din bokning. Du når oss lättast genom att ringa eller maila oss.