Vad kostar det? +

  • 399:-/h (med RUT-avdrag)

  • 798:-/h (utan RUT-avdrag)

Ett hembesök kostar just nu 399:-/h (ord. 499:-/h) efter RUT-avdrag. Väljer du att inte använda dig av RUT-avdraget kostar det just nu 798:-/h (ord. 998:-/h). Minsta debitering för ett hembesök är en timme, därefter betalar du 99.75:- per påbörjad kvart efter RUT. Notera att det även tillkommer en fakturaavgift på 29kr som administrationskostnad.

Vad innebär RUT? +

Sedan 1 augusti 2016 är IT-tjänster i hemmet berättigat RUT-avdrag. Det innebär att du som privatkund betalar halva priset för ett hembesök. För att du ska ha rätt till RUT-avdrag måste arbetet ske i den bostad som du helt eller delvis bor i. Du kan också använda dig av ditt RUT-avdrag om arbetet sker i dina föräldrars bostad, så länge det är du som betalar för arbetet. Varje person har rätt till 25.000 kr RUT-avdrag per år, så länge du är under 65 år då den summan stiger till 50.000 kr/år.

Hur lång tid tar det innan jag får hjälp? +

Vi har som servicelöfte och ambition att hjälpa alla våra kunder inom 48h. Vill du istället boka in ett besök längre fram i tiden går detta självklart också. Den TechBuddy som tar på sig just ditt uppdrag kommer att ringa upp dig och ni bestämmer tillsammans en tid som passar för besöket, så du behöver aldrig sitta hemma och vänta på att någon ska dyka upp.

Vad kan ni hjälpa mig med? +

I stort sett kan vi hjälpa dig med allt som har med teknik att göra. Har du en TV som krånglar, ett Mobilt BankID som måste installeras eller en dator som behöver support hjälper vi dig. Läs mer om våra tjänster här. Det enda vi egentligen inte hjälper till med är att laga hårdvara, dock kan vi alltid hjälpa dig att säkerställa att det faktiskt är hårdvaran som strular vilket kan vara svårt att avgöra själv. Vi hänvisar självklart var du ska vända dig med din trasiga hårdvara. Läs mer om vad vi gör och inte gör här.

Vad händer om TechBuddyn inte kan lösa mitt problem? +

Vi presenterar alltid en lösning på problemet, däremot så är det inte säkert att det blir på exakt det sätt du tänkt dig. Det kan handla om att något litet behöver köpas till eller att datorn helt enkelt är för gammal. Om vi inte lyckas lösa problemet du upplever på plats ser vi alltid till att du ska veta hur du ska ta dig vidare med din trasiga produkt. Vill du att vi sköter även den kontakten gör vi det.

Jag har betalat men fått en påminnelsefaktura, varför det? +

Det kan vara så att du har råkat skriva fel OCR och då kan inte systemet koppla inbetalning till rätt person. Skicka in en kvittering till support@techbuddy.se så löser vi det!

Varför står det minus på specifikationen? +

Det står minus för att det är ditt kontosaldo hos Avarda som har ett minusvärde, vilket betyder att det är pengar som ska betalas in till oss.

Varför spelar ni in uppdragen? +

Uppdragen spelas in i flera olika syften. Framförallt är det i ett kvalitets- och säkerhetssyfte. Tack vare en ljudinspelning kan vi alltid gå tillbaka och lyssna på besöken för att se vad vi kan göra bättre till framtida uppdrag. Det ger ett bra sätt för våra TechBuddies att utvecklas. Inspelningen är också en del av vår tjänst gentemot dig som kund. Du får nämligen tillgång till inspelningen efter ett avslutat uppdrag i TechBuddy-appen. Det gör att du själv kan gå tillbaka och lyssna på instruktionerna en gång till om du glömmer bort dem. Läs om hur du laddar ned appen här.

Vilka är TechBuddies hos er? +

Alla våra TechBuddies älskar teknik lika mycket som vi gör. Många av dem har fungerat som TechBuddies till sina nära och kära innan de anslöt sig till oss. Därför faller sig hela den här grejen väldigt naturligt för dem. TechBuddy bygger på delningsekonomi vilket innebär att alla som jobbar hos oss är egenanställda. Det gör att de själva väljer när, var och hur mycket de ska jobba.

Vi har även kontrollerat alla våra TechBuddies med ett utdrag ur polisens belastningsregister och testat deras kunskapsnivå för att säkerställa att de håller den höga kvalitet vi kräver. Träffa några av våra Buddies här.

Hur gör jag för att bli en TechBuddy? +

För att bli en TechBuddy skickar du in din ansökan här, där du berättar kort om dig själv. Därefter får du ett kunskapstest mailat till dig för att vi ska få ett hum om din tekniska kompetens. Får du ett bra resultat på kunskapstestet kommer vi att kalla dig till en personlig intervju!

Jag är missnöjd med mitt besök, var kan jag nå er? +

Är du missnöjd med besöket kan du lämna in klagomål här. Fyll i formuläret så kommer vi att se över ärendet och återkomma till dig med ett beslut.

Har du ytterligare frågor?

Vill du boka nytt uppdrag?

 

Boka en TechBuddy här!

 

Övriga frågor?

 

Kontakta vår kundservice!

Direkt här på sidan

eller

📞 010 17 77 307

Öppet på vardagar 9 - 21 och helg 10 - 18.


Behöver du komma i kontakt med oss utanför kundservice öppettider? Skicka ett mail!

support@techbuddy.se