Vanliga frågor

Säkerhet

COVID-19

Med anledning av utvecklingen av coronavirusets (COVID-19) spridning har vi på TechBuddy vidtagit försiktighetsåtgärder för våra kunders och teknikers hälsa. Vi önskar därför informera er om de riktlinjer vi upprättat för våra tekniker att följa inför och under besöken, som en säkerhetsåtgärd utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Våra riktlinjer är följande:

1. Om du befunnit dig i någon högriskzon de senaste 14 dagarna, stanna hemma.
2. Upplever du några symptom, stanna hemma.
3. Vid bokning av tid för besök, kontrollfråga kunder om de befunnit sig i någon högriskzon de senaste 14 dagarna, eller upplevt något symptom.
4. Tvätta och desinfektera händerna vid start och avslut av uppdrag.
5. Undvik att skaka hand och röra så få saker som möjligt under besöket.
6. Hålla en meters avstånd till kund under uppdrag.

Utifrån dessa riktlinjer fortsätter våra tekniker arbeta som vanligt.
Vi följer utvecklingen dagligen av coronaviruset (COVID-19) och våra riktlinjer och information på hemsidan uppdateras kontinuerligt utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Om du har några frågor eller funderingar eller vill boka en Buddy, tveka inte att ringa oss på telefonnummer 010 17 77 307, eller skicka ett mail till support@techbuddy.se. Du kan även välja att boka distanssupport, som ett alterantiv till hembesök. Läs mer om distanssupport här.

På grund av rådande situationen behöver vi under en tillfällig period begränsa öppettiderna hos vår kundtjänst. Detta kan medföra längre väntetider, vilket vi beklagar djupt och hoppas på överseende. Har du ett mindre brådskande fråga? Kontakta gärna oss via e-mail!
Tillfälliga öppettider:
Vardagar 10-17
Lunchstängt 12-13

Allmänt

Vad kan ni hjälpa mig med?

I stort sett kan vi hjälpa dig med allt som har med teknik att göra. Det enda vi inte hjälper till med är att laga hårdvara, kabeldragningar och montering av TV. Dock kan vi självklart hjälpa dig säkerställa att det till exempel är hårdvaran som strular, vilket kan vara svårt att avgöra själv. Vi hänvisar självklart var du ska vända dig med det vi inte kan hjälpa dig med.

Hur mycket kostar det?

Ett hembesök kostar 399:-/h efter RUT-avdrag. Väljer du att inte använda dig av RUT-avdraget kostar det just nu 798:-/h. Minsta debitering för ett hembesök är en timme, därefter betalar du 99.75:- per påbörjad kvart efter RUT. Notera att det även tillkommer en fakturaavgift på 29kr som administrationskostnad.

Vilka dagar och tider kan ni hjälpa mig?

Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har på grund av rådande omständigheter tillfälligt öppet 10-17 på vardagar (12-13 lunchstängt).

Hur bokar jag en TechBuddy?

Du kan boka en TechBuddy på tre olika sätt: Via vår hemsida, via telefon (010 17 77 307) eller via vår app (App Store / Google Play).

Är TechBuddy tillgängligt var jag bor?

TechBuddy kan hjälpa dig i de flesta städer i Sverige. Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig att kontrollera.

Hur bokar jag om min tid?

Om din valda tid eller datum inte längre passar är du välkommen att kontakta vår kundservice så bokar vi om uppdraget. Notera att du debiteras om av- eller ombokningen sker inom 24h.

Kan ni hjälpa mitt företag?

Självklart! Kika på våra olika paket och lösningar här.

Ditt uppdrag

Vad händer om TechBuddyn inte kan lösa problemet?

Vi presenterar alltid en lösning på problemet, däremot så är det inte säkert att det blir på exakt det sätt du tänkt dig. Det kan handla om att något litet behöver köpas till eller att datorn helt enkelt är för gammal. Om vi inte lyckas lösa problemet du upplever på plats ser vi alltid till att du ska veta hur du ska ta dig vidare med din trasiga produkt. Vill du att vi sköter även den kontakten gör vi det.

Hur lång tid tar det innan jag får hjälp?

Vi har som servicelöfte och ambition att hjälpa alla våra kunder inom 48h. Vill du istället boka in ett besök längre fram i tiden går detta självklart också. Den TechBuddy som tar på sig just ditt uppdrag kommer att ringa upp dig och ni bestämmer tillsammans en tid som passar för besöket, så du behöver aldrig sitta hemma och vänta på att någon ska dyka upp.

Varför spelar ni in uppdragen?

Uppdragen spelas in av flera olika syften. Framförallt är det i ett kvalitets- och säkerhetssyfte. Tack vare en ljudinspelning kan vi alltid gå tillbaka och lyssna på besöken för att se vad vi kan göra bättre till framtida uppdrag. Det ger ett bra sätt för våra TechBuddies att utvecklas. Inspelningen är också en del av vår tjänst gentemot dig som kund. Du får nämligen tillgång till inspelningen efter ett avslutat uppdrag i TechBuddy-appen. Det gör att du själv kan gå tillbaka och lyssna på instruktionerna en gång till om du glömmer bort dem.

Behöver jag vara med Buddyn under hela uppdraget?

Så länge Buddyn inte är i behov av din hjälp (t.ex. Skriva in lösenord) behöver du inte vara med under hela uppdraget. Däremot rekommenderar vi att du är med Buddyn under uppdraget för att förstå vad problemet var och hur du kan lösa det i framtiden.

Hur betalar jag?

När besöket är utfört kommer vi skicka en faktura till dig via brev. Om du vill ha din faktura till din e-mail, kontakta oss på support@techbuddy.se så ser vi till att den hamnar rätt.

Kostar mitt uppdrag extra på kvällar och helger?

Nej, priset är detsamma oavsett vilken tid på dygnet du får hjälp.

Buddies

Vilka är TechBuddies hos er?

Alla våra TechBuddies älskar teknik lika mycket som vi gör. Många av dem har fungerat som TechBuddies till sina nära och kära innan de anslöt sig till oss. Därför faller sig hela den här grejen väldigt naturligt för dem. TechBuddy bygger på delningsekonomi vilket innebär att alla som jobbar hos oss är egenanställda. Det gör att de själva väljer när, var och hur mycket de ska jobba. Vi har även kontrollerat alla våra TechBuddies med ett utdrag ur polisens belastningsregister och testat deras kunskapsnivå för att säkerställa att de håller den höga kvalitet vi kräver. Träffa några av våra Buddies här.

Är era TechBuddies försäkrade på uppdragen?

Alla våra TechBuddies är självklart försäkrade när de är ute på uppdrag. De omfattas av olycksfallsförsäkring, grupplivsförsäkring och ansvarsförsäkring på alla sina uppdrag. Däremot gäller försäkringarna inte hantverk, vilket är varför vi inte kan låta våra Buddies utföra uppdrag som dessa.

Hur gör jag för att bli en TechBuddy?

För att bli en TechBuddy skickar du in din ansökan här, där du berättar kort om dig själv. Därefter får du ett kunskapstest mailat till dig för att vi ska få ett hum om din tekniska kompetens. Får du ett bra resultat på kunskapstestet kommer vi att kalla dig till en personlig intervju!

Övriga frågor

Jag har betalat men fått en påminnelsefaktura, varför det?

Det kan vara så att du har råkat skriva fel OCR, och då kan systemet inte koppla inbetalning till rätt person. Skicka in en kvittering till support@techbuddy.se så löser vi det!

Jag är missnöjd med mitt besök, var kan jag nå er?

Vad tråkigt att du haft en dålig upplevelse med oss, det är absolut inget vi önskar och något vi självklart vill kolla vidare på. Vänligen fyll i detta formulär så återkommer vi till dig snarast.

Hur kan mitt företag samarbeta med TechBuddy?

Vi är alltid intresserade av nya partnerskapsmöjligheter. Läs mer här!