När du behöver support på iPhone kan du ta hjälp av oss på TechBuddy. Till exempel kan de hjälpa dig att installera din iPhone, felsöka den när problem uppstår eller hjälpa dig komma igång med en iCloud-lagring. Vi hjälper dig på en tid och plats som passar dig.
Vi betalar räkningar med den, tar bilder och kollar på serier. Att mobilen fungerar är viktigt i dagens värld när mycket av vår tid läggs på den. Våra vanligaste uppdrag relaterat till Apples iPhone är:
När du köpt en ny iPhone kommer du gå igenom en installations/setup-process. Processen tar oftast inte lång tid och består av cirka nio enkla steg. Som start får du ställa in det språk du vill ha på din iPhone, samt vilket land du befinner dig i. Därefter bör du ansluta din iPhone till ett nätverk, exempelvis ditt WiFi hemma. Om du har en nyare version av iPhone får du sedan ställa in FaceID och/eller TouchID samt en lösenordskod, som gör det mycket enkelt för dig att låsa upp mobilen. Du kan sedan välja att återställa eller föra över data från en gammal iPhone till din nya, om du har gjort en iCloud- eller iTunes-säkerhetskopia. Slutligen skapar du eller loggar in på ditt AppleID - detta gör du för att kunna använda iCloud och ladda ner appar.
Om du tidigare haft en iPhone och sedan köpt en ny är det nästan självklart att du vill ha med dig all info från den gamla telefonen till den nya. Innan du börjar installera och sätta igång din nya iPhone ska du säkerhetskopiera din iPhone. Det kan du göra genom iCloud direkt i mobilen eller i iTunes på en dator. En iCloud säkerhetskopiering gör du i inställningarna på din iPhone, som du sedan hämtar igen när du installerar din iPhone. En säkerhetskopiering på iTunes gör du på datorn i iTunes-programmet. När du sedan installerar din nya iPhone kan du välja att återskapa din iTunes-backup. Du kan läsa mer om hur du återskapar din iPhone från en säkerhetskopia här.
Många kunder har ofta mindre problem med sin iPhone, exempelvis att den inte startar, en app strular eller Apple ID:t kräver lösenord. Andra vill sätta upp bildlagring med iCloud men är osäker på hur man gör. Ett annat vanligt problem är att kunder vill ha hjälp med att ladda ner och installera Mobilt BankID. Det finns inga problem som är för stora eller små.
Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Vardagar 10-17
Lunchstängt 12-13