Tekniksupport i hemmet eller på distans

Betala räkningar, handla mat eller umgås. Idag gör vi det allra mesta online. Men teknik och det digitala kan kännas svårt att förstå. TechBuddy säkerställer att du kommer igång med din digitala resa.

Nu erbjuder vi dig 30 minuter gratis tekniksupport på telefon (distans) och 20% rabatt på hembesök. Boka online eller ring oss och uppge koden digitalhjalpen eller digitalhjalpen100.

Alla ska ha tillgång till teknik som fungerar

Nu, mer än någonsin, är det viktigt att tekniken hemma fungerar som den ska.
Vi på TechBuddy har tagit fram följande erbjudanden för att stödja dig i behov.

Fri telefonsupport 30 minuter

TechBuddy ger 30 minuter kostnadsfri tekniksupport över telefon.

Använd kod digitalhjalpen100 när du bokar online eller på telefon.

20% rabatt på support i hemmet

TechBuddy ger säker tekniksupport i hemmet till 20% rabatt.

Använd kod digitalhjalpen när du bokar online eller på telefon.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi har certifierade tekniker i hela landet, som är redo att hjälpa dig med de stora eller det lilla. Här är några exempel på vanliga uppdrag vi utför.

Laptop i rosa färg.
Komma igång med dator, starta molnlagring
Installera surfplatta, föra över filer från gammal mobil
Installera Digital TV-box, felsöka TV
Router ikon rosa.
Förbättra WiFi hemma, installera ny router/bredband

Hur fungerar TechBuddy?

1. Du bokar ditt besök online eller genom att ringa oss. Välj om du vill ha hjälp hemma eller på distans. Uppge koden digitalhjalpen eller digitalhjalpen100.

2. En tekniker ringer upp dig och stämmer av tid och plats.

3. Samma tekniker löser ditt problem, i ditt hem eller på distans. Du får en faktura på post när besöket är klart.

Säker och trygg tekniksupport.

Vi på TechBuddy kan hjälpa dig med det allra mesta när det kommer till teknik. Komma igång med dator och BankID, installera bredband eller montera TV? Kontakta oss, vi hjälper dig gärna!

Skulle du behöva hjälp i ditt hem kan du vara trygg. Våra tekniker använder regelbundet handsprit, torkar av ytor de rört vid och försöker hålla 2 meters avstånd till dig.

Läs mer om våra riktlinjer kring hembesök

Hur bokar jag en tekniker online?
(video)

Vanliga frågor

Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.

COVID-19 - riktlinjer kring hembesök

Med anledning av utvecklingen av coronavirusets (COVID-19) spridning har vi på TechBuddy vidtagit försiktighetsåtgärder för våra kunders och teknikers hälsa. Vi önskar därför informera er om de riktlinjer vi upprättat för våra tekniker att följa inför och under besöken, som en säkerhetsåtgärd utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Våra riktlinjer är följande:

- Vi tar inte någon i hand eller berör någon.
- Vi försöker hålla ett säkerhetsavstånd på minst två meter
- Vi använder handsprit regelbundet, innan och under besöket
- Vi torkar av ytor som vi rört vid.

Vi säkerställer även att ingen som uppvisar symptom utför ett besök. Har du symptom så är det viktigt att du berättar det för oss så att vi antigen kan boka om besöket eller hjälpa dig på distans. Din TechBuddy kan komma att fråga dig inför besöket om hur du mår för att försäkra sig om att allt känns bra inför besöket. Känner du dig orolig eller osäker så hör av dig till oss så hjälper vi till.

Utifrån dessa riktlinjer fortsätter våra tekniker arbeta som vanligt. Om du har några frågor eller funderingar eller vill boka en Buddy, tveka inte att ringa oss på telefonnummer 010 17 77 307, eller skicka ett mail till support@techbuddy.se. Du kan även välja att boka distanssupport, som ett alternativ till hembesök. Läs mer om distanssupport här.

På grund av rådande situationen behöver vi under en tillfällig period begränsa öppettiderna hos vår kundtjänst. Detta kan medföra längre väntetider, vilket vi beklagar djupt och hoppas på överseende. Har du ett mindre brådskande fråga? Kontakta gärna oss via e-mail!

Tillfälliga öppettider:
Vardagar 10-17
Lunchstängt 12-13

(senast uppdaterad 2/11-2020)

Vilka dagar och tider kan ni hjälpa mig?

Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har på grund av rådande omständigheter tillfälligt öppet 10-17 på vardagar (12-13 lunchstängt).

Hur lång tid tar det innan jag får hjälp?

Vi har som servicelöfte och ambition att hjälpa alla våra kunder inom 48h. Vill du istället boka in ett besök längre fram i tiden går detta självklart också. Den TechBuddy som tar på sig just ditt uppdrag kommer att ringa upp dig och ni bestämmer tillsammans en tid som passar för besöket, så du behöver aldrig sitta hemma och vänta på att någon ska dyka upp.

Hur betalar jag?

När besöket är utfört kommer vi skicka en faktura till dig via brev. Om du vill ha din faktura till din e-mail, kontakta oss på support@techbuddy.se så ser vi till att den hamnar rätt.