Tekniksupport från TechBuddy

Som Wexnet-kund har du möjlighet att boka en tekniker från TechBuddy, som hjälper dig komma igång med nya tjänster, installera enheter och ge generell tekniksupport - på plats i ditt hem!

Pris: 499 kr/timme*. RUT-avdrag gäller!

Boka enkelt genom att ringa TechBuddy eller genom att skicka dem ett meddelande i formuläret nedan.

Har du frågor gällande en pågående fiberinstallation vänder du dig till Wexnet.

*Med RUT-avdrag. Utan RUT: 998 kr/timme. TechBuddy sköter avdraget åt dig.
Grön check ikon
Hjälp på plats alla dagar 8-21
Grön check ikon
100,000+ nöjda kunder
Grön check ikon
RUT-avdrag gäller

Boka kom-igång-hjälp

Boka hjälp genom att ringa eller skicka ett meddelande till TechBuddy.

Ring TechBuddy

Ring TechBuddy och berätta att du är Wexnet-kund. TechBuddy lägger då din bokning åt dig.

010-17 77 307

Fyll i formulär

Fyll i dina uppgifter och skicka till TechBuddy, så lägger de din bokning.

*Obligatoriskt.
Tack! Dina uppgifter har skickats till TechBuddy.

En medarbetare från TechBuddy kommer ringa upp dig och lägga en bokning så fort de tagit emot den.

TechBuddy arbetar:
Mån-Fre 10-17
Helg och röd dag: Stängt
Oj! Något gick fel när du försökte skicka in dina uppgifter.
Testa igen eller ring 010-17 77 307 så hjälper vi dig.

Vad kan TechBuddy hjälpa dig med?

TechBuddy ger dig generell tekniksupport. Det betyder att de kan hjälpa dig med allt från installation och kom-igång-hjälp till felsökning eller behovsanalys.

Installera och komma igång

Installera mesh-nätverk, router och komma igång med nya enheter och tjänster.

Optimering

Optimera din set-up hemma idag, göra behovsanalys och komma med förbättringsförslag.

Felsökning

Felsöka WiFi, router eller annat som inte fungerar som det ska. Och lösa problemet, såklart!

Övrigt

Allt annat du kan tänkas behöva hjälp med när det kommer till teknik. Inga problem är för stora eller små för oss!

Hur fungerar TechBuddy?

Att ta hjälp av en TechBuddy är enkelt och smidigt för dig som Wexnet-kund.

Familj som bokar en TechBuddy

1. Boka besöket

Boka hjälp genom att ringa TechBuddy eller fylla i formuläret.

En tekniker på en moped

2. Tekniker ringer upp

När bokningen är lagd kommer en tekniker ringa upp dig för att stämma av kring tid, plats och problem.

Besöket utförs

3. Hjälpen är här!

Samma tekniker genomför ett besök och hjälper dig.

Vi värnar om våra kunders- och Buddies hälsa.

För att värna om din och våra Buddies hälsa kan vi komma att bära mask och hålla avstånd under hembesök.

Vanliga frågor

Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.

Vilka dagar och tider kan TechBuddy hjälpa mig?

Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har öppet 10-17 på vardagar (helgstängt).

Hur bokar jag en TechBuddy?

Du kan boka en TechBuddy på två olika sätt: Genom att fylla i formuläret längre upp på sidan eller genom att ringa (010-17 77 307).

Kostar mitt uppdrag extra på kvällar och helger?

Nej, priset är detsamma (499 kr/h med RUT-avdrag) oavsett vilken tid på dygnet du får hjälp.

Hur använder jag RUT-avdrag på tjänsten?

Det enda du behöver göra för att få RUT-avdrag på vår tjänst är att ge oss ditt personnummer och godkänna att du vill använda RUT-avdraget när du bokar en tjänst. Sedan sköter TechBuddy resten - när du betalat din faktura med 50% avdrag på tjänsten ansöker vi på TechBuddy om resterande kostnad hos Skatteverket.

Hur betalar jag?

När besöket är utfört kommer vi skicka en faktura till dig via brev. Om du vill ha din faktura till din e-mail, kontakta oss på support@techbuddy.se så ser vi till att den hamnar rätt.

Om TechBuddy

Sedan 2016 har vi på TechBuddy varit Sveriges go-to för teknisk support, och nu är vi ett av de ledande företagen i Europa. Tack vare vårt community med tekniker kan vi erbjuda kunder i hela Sverige support på dator, internet, TV och mycket mer.
Läs mer om TechBuddy.