Hjälp med dataräddning- och upplåsning

Tillsammans kan TechBuddy och Lockero.se erbjuda möjligheten att få hjälp att starta dataräddning- eller upplåsning, med en tekniker på plats i hemmet!
Använd kod lockero10 för att få 10% rabatt.

Aktivera erbjudande

Har du inte tid, eller tycker att det känns svårt att starta igång processen med datarädding- och upplåsning själv kan en TechBuddy fixa det åt dig! Du behöver ha:

Grön Checkmark
Måldatorn
Grön Checkmark
Lockeros programvara
Grön Checkmark
4GB USB minne eller större

så fixar teknikern resten.

Erbjudande - 10% rabatt på hjälp

Som Lockero-kund får du 10% rabatt på hela ditt besök. Använd koden lockero10 när du bokar besöket. Du lägger till rabattkoden i slutet, precis innan du lägger bokningen.

Använd kod lockero10
Aktivera erbjudande

Vi värnar om våra kunders och teknikers hälsa.

Med anledning av coronavirusets (COVID-19) utveckling har vi på TechBuddy vidtagit försiktighetsåtgärder. Vi har bland annat upprättat speciella riktlinjer för våra Buddies inför och under hembesöken, utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Läs försiktighetsåtgärder

Så fungerar TechBuddy

En familj som bokar ett besök

1. Boka ditt besök.

Boka ditt besök online och välj kategori 'Dator'. Ange din adress och välj datum och tid. I sista steget använder du rabattkoden lockero10 för att aktivera erbjudandet.

En tekniker ringer upp och stämmer av kring plats och tid.

2. Tekniker ringer upp.

En TechBuddy ringer upp dig och säkerställer tid och plats för besöket.

Besöket utförs

3. Njut!

Samma TechBuddy kommer hem till dig och hjälper dig med dataöverföring- och upplåsning. Du betalar med faktura när besöket är utfört.

Hur aktiverar jag erbjudandet?
(video)

Vanliga frågor

Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.

COVID-19 - riktlinjer kring hembesök

Med anledning av utvecklingen av coronavirusets (COVID-19) spridning har vi på TechBuddy vidtagit försiktighetsåtgärder för våra kunders och teknikers hälsa. Vi önskar därför informera er om de riktlinjer vi upprättat för våra tekniker att följa inför och under besöken, som en säkerhetsåtgärd utifrån Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Våra riktlinjer är följande:

- Vi tar inte någon i hand eller berör någon.
- Vi försöker hålla ett säkerhetsavstånd på minst två meter
- Vi använder handsprit regelbundet, innan och under besöket
- Vi torkar av ytor som vi rört vid.

Vi säkerställer även att ingen som uppvisar symptom utför ett besök. Har du symptom så är det viktigt att du berättar det för oss så att vi antigen kan boka om besöket eller hjälpa dig på distans. Din TechBuddy kan komma att fråga dig inför besöket om hur du mår för att försäkra sig om att allt känns bra inför besöket. Känner du dig orolig eller osäker så hör av dig till oss så hjälper vi till.

Utifrån dessa riktlinjer fortsätter våra tekniker arbeta som vanligt. Om du har några frågor eller funderingar eller vill boka en Buddy, tveka inte att ringa oss på telefonnummer 010 17 77 307, eller skicka ett mail till support@techbuddy.se. Du kan även välja att boka distanssupport, som ett alternativ till hembesök. Läs mer om distanssupport här.

På grund av rådande situationen behöver vi under en tillfällig period begränsa öppettiderna hos vår kundtjänst. Detta kan medföra längre väntetider, vilket vi beklagar djupt och hoppas på överseende. Har du ett mindre brådskande fråga? Kontakta gärna oss via e-mail!

Tillfälliga öppettider:
Vardagar 10-17
Lunchstängt 12-13

(senast uppdaterad 2/11-2020)

Vilka dagar och tider kan ni hjälpa mig?

Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har på grund av rådande omständigheter tillfälligt öppet 10-17 på vardagar (12-13 lunchstängt).

Hur lång tid tar det innan jag får hjälp?

Vi har som servicelöfte och ambition att hjälpa alla våra kunder inom 48h. Vill du istället boka in ett besök längre fram i tiden går detta självklart också. Den TechBuddy som tar på sig just ditt uppdrag kommer att ringa upp dig och ni bestämmer tillsammans en tid som passar för besöket, så du behöver aldrig sitta hemma och vänta på att någon ska dyka upp.

Hur betalar jag?

När besöket är utfört kommer vi skicka en faktura till dig via brev. Om du vill ha din faktura till din e-mail, kontakta oss på support@techbuddy.se så ser vi till att den hamnar rätt.

Frågor eller funderingar? Kontakta oss!

Har du någon fråga eller fundering? Vår kundtjänst hjälper dig mer än gärna. De kan även hjälpa dig även lägga din bokning. Du når oss lättast genom att ringa eller maila oss.