Snart är vi hos dig!

Vi på TechBuddy ser verkligen fram emot att hjälpa dig! 🏠 Innan vi ses vill vi dela med oss av lite information som kan vara bra för dig att känna till.

Om ditt uppdrag

Vår ambition på TechBuddy är att inte bara stötta dig genom teknikens värld, utan också att försäkra att du känner dig bekväm och trygg med din digitala lösning. Oavsett om du stöter på ett tekniskt problem, behöver hjälp med installation av Smarta hemmet, din Dator, TV-inställningar, eller övriga mediaenheter, står vi redo att assistera.

Vårt team av experter är specialiserade på att erbjuda skräddarsydd hjälp och rådgivning. Under ditt besök hos TechBuddy, tveka inte att ställa alla dina frågor – din TechBuddy kommer göra sitt yttersta för att besvara dem och kan hjälpa dig med allt från grundläggande inställningar till avancerade digitala lösningar blandannat med att:

Säkerställa att du har all hårdvara och kringutrustning som behövs
Ge råd inför inköp av nya produkter eller lösningar
Gå igenom och visa hur installerade eller felsökta enheter fungerar
Besvara frågor om andra teknikrelaterade problem som du kan tänkas ha

Utöver dessa exempel har vi vissa situationer där det är svårare för oss att garantera en lösning på plats:

Har du någon fråga inför ditt besök så hör gärna av dig till oss så undersöker vi våra möjligheter att hjälpa dig på bästa sätt. Du når oss alltid på telefon: 010-177 73 07 ☎️ Vår kundtjänst har öppet vardagar 9-18 (lunchstängt 13-14).

För att säkerställa din och vår kundbuddys säkerhet samt för att upprätthålla hög kvalitet i våra tjänster, förbehåller vi oss rätten att spela in telefonsamtal och supportuppdrag. Inspelningarna används endast i interna syften och följer gällande dataskyddslagar.

Vänligen notera att vid bokning utanför våra täckningsområden och närmaste buddy kan en transportavgift debiteras för att täcka eventuella extra kostnader. För mer information om våra täckningszoner, vänligen kontakta vår kundtjänst.

COVID-19 🦠

För att värna om allas hälsa så följer vi strikta säkerhetsrutiner under besöken och hoppas
att ni har överseende med att:

  • Vi tar inte någon i hand eller berör någon.
  • Vi försöker hålla ett säkerhetsavstånd på minst två meter
  • Vi använder mask under besöken
  • Vi använder handsprit regelbundet, innan och under besöket
  • Vi torkar av ytor som vi rört vid.

Vi säkerställer även att ingen som uppvisar symptom utför ett besök. Har du symptom så är det viktigt att du berättar det för oss så att vi antigen kan boka om besöket eller hjälpa dig på distans. Din TechBuddy kan komma att fråga dig inför besöket om hur du mår för att försäkra sig om att allt känns bra inför besöket. Känner du dig orolig eller osäker så hör av dig till oss så hjälper vi till.

(senast uppdaterad 23/3-2021)

Pris & Avbokning

Som du säkert vet så är priset för hembesök 599kr för första timmen och därefter 124,75kr per påbörjad kvart. Priset är inkl. RUT-avdrag, vilket innebär att resterande belopp kommerdras från Skatteverket och synas på din skattedeklaration. För support över telefon betalar du 199kr för första halvtimmen och därefter 99,50kr per påbörjad kvart.

Ibland uppstår anledningar till att man behöver avboka ett uppdrag vilket vi har förståelse för, dock förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på 599kr om avbokning sker senare än 24h innan besöket eftersom detta påverkar vår planering. Samtliga köpevillkor hittar du även här.

Bindande bokning och avbokningsavgift
Expressbokningar betraktas som bindande och kan inte avbokas. Vid avbokning kommer en avbokningsavgift på 899 kr att debiteras.

Skyldighet att avboka oönskade uppdrag
Vid bokning av ett uppdrag är det ditt ansvar att avboka om du inte längre önskar hjälpen. Vi kommer att göra tre försök att kontakta dig för att bekräfta din avsikt att avboka. Om inget svar erhålls kommer en sen avbokningsavgift på 199 kr att debiteras.

Avbokning för uppdrag samma dag eller dagen efter
För uppdrag bokade samma dag eller med bokat datum för dagen efter tillämpas en avbokningsgräns på 48 timmar. Det innebär att avbokning inte är möjlig mindre än 48 timmar före det planerade uppdraget, och fullständig debitering kommer att gälla.

Bedrägeriskydd Start🔒

I samarbete med mySafety bjuder vi alla våra kunder på Bedrägeriskydd Start, som ger digbevakning av din e-postadress, larm vid misstänkt intrång och hjälp om du skulle drabbas. Föratt få tillgång till Bedrägeriskyddet måste du registrera dig hos mySafety. Du kommer sedan fåinformation från mySafety om hur du aktiverar skyddet. Din Buddy kan också hjälpa dig aktiveraskyddet under ditt besök
Registrera Bedrägeriskydd Start här.

Bedrägeriskydd Start

I samarbete med mySafety bjuder vi alla våra kunder på Bedrägeriskydd Start, som ger dig bevakning av din e-postadress, larm vid misstänkt intrång och hjälp om du skulle drabbas. För att få tillgång till Bedrägeriskyddet måste du registrera dig hos mySafety. Du kommer sedan få information från mySafety om hur du aktiverar skyddet. Din Buddy kan också hjälpa dig aktiveraskyddet under ditt besök.

Bedrägeriskydd Start 🔒

I samarbete med MySafety får alla våra kunder Bedrägeriskydd Start som skyddar din e-postadress mot bedrägeriskydd, helt kostnadsfritt. För att få tillgång till Bedrägeriskyddet måste du registrera dig hos mySafety. Du kommer sedan få information från mySafety om hur du aktiverar skyddet. Din Buddy kan också hjälpa dig aktivera skyddet under ditt besök. 
Återigen, tack för att du bokat en TechBuddy. Vi ses eller hörs snart!

Hälsningar,
Teamet på TechBuddy

Frågor eller funderingar?

Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Kundtjänsten har öppet vardagar 9-18 (lunchstängt 13-14).