TechBuddy och Digital Inn utökar samarbetet

TechBuddy och Digital Inn utökar samarbetet

Digital inn har under en längre tid erbjudit TechBuddys tjänster, som innebär att en frilansande tekniker kommer hem till kunden och hjälper denna direkt på plats, via sina säljare i butik. Tjänsten har visat sig mycket uppskattad och tillsammans tar vi nu nästa steg i samarbetet genom att även erbjuda kunder att boka direkt via Digital inns hemsida.  

TechBuddy erbjuder en helt ny typ av teknisk support där en tekniker kommer hem till kunden och i lugn och ro kan visa, förklara och ge värdefulla tips på hur nya produkt ska användas eller felsöka befintliga produkter.

“Vi är övertygade om att vi tillsammans med TechBuddy kan höja kundupplevelsen genom att hjälpa kunden i dess hem där merparten av användandet sker.”, säger Per Tamm, VD Digital inn.

Tjänsten är mycket uppskattad av kunderna med en snittrating på 4,7/5,0. Med dagens exponentiella teknikutveckling är det många äldre som hamnar i ett digitalt utanförskap och bland dem är tjänsten extra uppskattad.

“Jag är så otroligt nöjd med servicen både från butiken och av tjejen som kom hem till oss! Hon var så pedagogisk och förklarade så jag förstod.”

Men även för kunder som saknar teknikintresse och bara vill att det ska vara enkelt, bekvämt och fungera felfritt.

“En fantastisk tjänst för oss ointresserade!!”

Förutom att lösa kundernas tekniska utmaningar hemma skapar samarbetet arbetstillfällen och ger möjlighet för framförallt unga att komma in på arbetsmarknaden och få relevant arbetslivserfarenhet.

Tjänsten nylanseras den 23 mars då kunder kan boka hembesök av en tekniker från TechBuddy på digitalinn.se samt i samtliga Digital inn butiker. Besöket kostar 399 kr/h efter RUT avdrag.