Hur fungerar TechBuddy-appen?

För några veckor sedan släppte vi en helt ny version av TechBuddy-appen! Förutom en ny snygg design har den också flera unika och användbara funktioner. Den är till för alla människor i alla åldrar och finns till för att hjälpa dig i din tekniska vardag. I det här inlägget tänkte jag gå igenom appen och hur funktionerna fungerar.

Boka en TechBuddy direkt i appen

Boka en TechBuddy: Våra TechBuddies finns alltid tillgängliga: när som helst, var du än är! Om din dator inte fungerar som den ska, eller TV:n inte vill hitta rätt kanaler eller om du kanske ska köpa en ny mobiltelefon och undrar vilken som passar dig bäst? Vi finns alltid där för dig. I appen kan du via ett enkelt knapptryck boka en TechBuddy som kommer hem till dig och hjälper dig på plats i ditt hem. Du kan själv önska vilken dag och tid du vill ha hjälp, så ringer en TechBuddy upp dig och kommer överens om en tid som funkar för er båda. Hjälpen är aldrig längre bort än så!

Håll koll på alla dina bokningar i TechBuddy-appen

Mina Bokningar: För att enkelt hålla koll på alla dina TechBuddy-besök du har haft samlas de under ”Mina bokningar”. Där ser du vilken TechBuddy som var hemma hos dig, vad det var ni gjorde osv. Det kan vara en bra sak att ha för att påminna dig själv om hur TechBuddyn löste problemet om det skulle uppstå igen. 

Spara kvitton: Hur många gånger har man inte köpt en ny dator, telefon, TV eller vad som helst egentligen som har 2 års garanti - så länge du har kvar kvittot. Varje gång lägger man kvittot på något ”smart” ställe men när man väl ska använda det sen är det helt borta. Nu behöver det inte hända längre. Så fort du köper något så går du in i TechBuddy appen, fotar av kvittot och skriver in var & när du har köpt produkten. På så sätt har du alla kvitton och garantier sparade på ett och samma ställe och du har dem alltid tillgängliga i din ficka.

Spara alla kvitton & garantier i TechBuddy-appen
Håll din profil uppdaterad i TechBuddy-appen

Min Profil: I din egen profil finns all information om dig som behövs för att kunna göra bokningar så som ditt namn, mail, adress osv. Du kan också lägga till ditt företag för att enkelt kunna beställa teknikhjälp direkt till kontoret. De här uppgifterna kan du ändra när som helst, om du flyttar eller byter namn eller liknande. 

Inspiration: Att ligga och slösurfa gör vi nog alla lite fööör mycket ibland. Men i TechBuddy-appen kan du göra det med gott samvete! Ta del av tips, råd och inspiration som underlättar i din tekniska vardag. Vi tipsar om allt från hur du förvandlar ditt hem till ett smart hem, hur du bör återvinna dina elektroniska produkter till hur du rengör din teknik och vad du ska tänka på för att surfa på ett säkert sätt. Där finns massor av smått och gott för dig att ta del av och genom att slösurfa här blir du också lite klokare. 

Bli inspirerad i TechBuddy-appen
Ha tillgång till alla TechBuddys kontaktuppgifter i appen

Kontakta oss: Som en sista punkt finns självklart också all information du behöver för att nå oss. Här hittar du vårt telefonnummer, mailadresser, öppettider och besöksadress. Hamnar du i knipa någon gång och behöver hjälp snabbt kan du alltid ringa till oss på en gång. 

Appen finns både på Andorid och iPhone och du laddar ner dom via respektive länk nedan.


Martina Guslin